Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Diskurzivní analýza politické komunikace v Poslanecké sněmovně u projednávání novely zákona č. 329/2021 Sb. o poskytování péče o dítě v dětské skupině ve volebním období 2017-2021
Černá, Jitka ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Angelovská, Olga (oponent)
Dětské skupiny jsou jedním z účinných nástrojů rodinné politiky pro slaďování rodinného a pracovního života. Zároveň v rámci současného systému předškolní péče v České republice doplňují nedostatečnou kapacitu mateřských školek. V roce 2014 byl schválen zákon č. 247/2014 Sb. o dětské skupině, který základně definoval podmínky a standardy, ve kterých se pohybují dětské skupiny. Nástroje pro slaďování rodinného a pracovního života, ke kterým patří i dětské skupiny, se dostaly do popředí zájmu po přijetí evropské směrnice 2019/1158 o work- life balance. Dětské skupiny byly financovány z evropského operačního programu Zaměstnanost, který ale bylo možné čerpat pouze do roku 2022. V roce 2021 proto v Poslanecké sněmovně Parlamentu České republiky probíhala diskuse o nutnosti přehodnocení financování dětských skupin a zároveň o revizi podmínek provozování dětských skupin. Diplomová práce si klade za cíl zkoumat komunikační strategie politických aktérů u tématu dětských skupin metodou diskurzivní analýzy, zároveň komunikaci dětských skupin porovnává se způsobem komunikace dalších témat z gesce sociálních věcí ve volebních programech tehdejších parlamentních stran ve volbách v roce 2017 a 2021. Teoretickým veřejně-politickým rámcem pro tuto práci bude teorie tří proudů, která bude aplikována ve fázi nutnosti...
Uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních
Švihálková, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních. Teoretická část práce vytváří náhled na situaci kurikulární reformy a proměny pohledu na potřeby dětí. Zmiňuje proměnu hodnot společnosti a současný trend slaďování pracovního a rodinného života, jenž vedl, kromě jiného, ke zřizování firemních mateřských škol. Shrnuje současné podmínky, za kterých je možné zřídit firemní mateřské školy. Dále se zabývá vztahem rámcového vzdělávacího programu k uspokojování potřeb dětí v mateřské škole. Důležitým bodem je přehled různých modelů potřeb a následně možností uspokojování vybraných potřeb v mateřské škole. Praktická část má za cíl zjistit v rámci kvalitativního výzkumného šetření, zdali jsou rozdíly v uspokojování potřeb předškolních dětí mezi firemními a státními mateřskými školami. Z výsledků vyplývá, že mezi oběma typy existují rozdíly ve vytvořených podmínkách pro uspokojování potřeb dětí, ale méně se rozcházejí v přístupech k uspokojování potřeb dětí.
Mateřské centrum jako příprava dítěte na vstup do mateřské školy
Průchová, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je činnost mateřského centra a jeho nabídka aktivit, která napomáhá rodinám s dětmi k postupné adaptaci dítěte a socializaci při začleňování dítěte do kolektivu vrstevníků. Na základě svých činností řeší potřeby dnešních rodin a napomáhá tak rodinám při slaďování pracovního a rodinného života a tím napomáhá dítěti při vstupu do mateřské školy. První kapitola se zaměřuje na téma rodiny, její význam a charakteristiku, zachycuje problematiku rodinné politiky konkrétně možnosti slaďování rodinného a pracovního života na základě zájmu a potřeb dnešních rodin a podpora rodiny v rámci nabídky služeb v péči o dítě. Druhá kapitola se věnuje dítěti, analyzuje jeho vývoj v období dvou let, se zaměřením na jeho potřeby. S ohledem na praktickou část se zabývá problematikou adaptace a socializace v kolektivu vrstevníků a hrou, jako spontánní přirozenou dětskou činností. Poslední kapitola se zaměřuje na činnost mateřského centra, jeho význam a cíle. Praktická část je realizována jako případová studie v konkrétním mateřském centru. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuální nabídky služeb mateřského centra v oblasti péče o dítě a prostřednictvím kazuistik a sleduje, jak mateřské centrum připravuje dítě na vstup do mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA mateřské centrum, matka, dítě...
Návrat žen po rodičovské dovolené do zaměstnání
Růžičková, Lucie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou návratu žen z rodičovské dovolené do zaměstnání. Pozornost je věnována mateřské a rodičovské dovolené, péči o předškolní dítě, nabídce a využívání flexibilních forem zaměstnání, a také situaci žen na trhu práce a jejich zaměstnanosti. Aktuální situace v České republice je srovnávána se zahraničím, především se státy Evropské unie. Součástí práce je také empirické šetření zaměřené na situaci zaměstnankyň Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR na rodičovské dovolené v kontextu s postoji jejich vedoucích pracovníků, a také zaměstnankyň po návratu z rodičovské dovolené do zaměstnání. Na základě výsledků šetření je zpracován návrh opatření k usnadnění návratu žen z rodičovské dovolené do zaměstnání ve Všeobecné zdravotní pojišťovně ČR.
Harmonizace rodinných a pracovních rolí u pracovníků bez možnosti práce z domova během koronavirové krize
Šrámková, Nikola ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Trlifajová, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá harmonizací rodinných a pracovních rolí u pracovníků bez možnosti práce z domova během tzv. první vlny koronavirové krize v roce 2020. Cílem práce je popsat možnosti harmonizace rodinných a pracovních rolí v České republice. Dalším cílem práce je zjistit, jaké okolnosti ovlivnily rodiče bez možnosti práce z domova setrvat v práci během pandemie COVID-19. V neposlední řadě byl stanoven cíl zmapovat harmonizaci rodičovských a pracovních rolí rodičů bez možnosti práce z domova během pandemie COVID- 19 v České republice. Teoretickým východiskem práce je koncept family−work conflict v součinnosti s pojetím work−life balance. Tato teoretická hlediska byla konceptualizována s problematikou COVID-19, podmínkami trhu práce a nástroji, jež umožňují snadnější sladění rodičovských a pracovních rolí v České republice. Výzkumná práce pracuje s primárními i sekundárními daty. Primární data byla získána pomocí polostrukturovaných rozhovorů s dotčenými jedinci (rodiče, kteří pečují o dítě mladších 10 let a současně pracující na pozici bez možnosti práce z domova) a následně analyzována prostřednictvím metody otevřeného kódování a techniky tzv. vyložení karet. Práce odhaluje náročné životní situace, s nimiž se oslovení respondenti potýkali mimo jiné kvůli přijatým epidemiologickým...
Mateřské centrum jako příprava dítěte na vstup do mateřské školy
Průchová, Jaroslava ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Hlavním tématem bakalářské práce je činnost mateřského centra a jeho nabídka aktivit, která napomáhá rodinám s dětmi k postupné adaptaci dítěte a socializaci při začleňování dítěte do kolektivu vrstevníků. Na základě svých činností řeší potřeby dnešních rodin a napomáhá tak rodinám při slaďování pracovního a rodinného života a tím napomáhá dítěti při vstupu do mateřské školy. První kapitola se zaměřuje na téma rodiny, její význam a charakteristiku, zachycuje problematiku rodinné politiky konkrétně možnosti slaďování rodinného a pracovního života na základě zájmu a potřeb dnešních rodin a podpora rodiny v rámci nabídky služeb v péči o dítě. Druhá kapitola se věnuje dítěti, analyzuje jeho vývoj v období dvou let, se zaměřením na jeho potřeby. S ohledem na praktickou část se zabývá problematikou adaptace a socializace v kolektivu vrstevníků a hrou, jako spontánní přirozenou dětskou činností. Poslední kapitola se zaměřuje na činnost mateřského centra, jeho význam a cíle. Praktická část je realizována jako případová studie v konkrétním mateřském centru. Výzkumné šetření je zaměřeno na analýzu aktuální nabídky služeb mateřského centra v oblasti péče o dítě a prostřednictvím kazuistik a sleduje, jak mateřské centrum připravuje dítě na vstup do mateřské školy. KLÍČOVÁ SLOVA mateřské centrum, matka, dítě...
Proměny konceptu slaďování rodinného a pracovního života na úrovni EU
Kandusová, Veronika ; Hejzlarová, Eva (vedoucí práce) ; Čampulková, Jitka (oponent)
Cílem práce je zjistit, jakým způsobem se proměňoval koncept slaďování rodinného a pracovního života na úrovni Evropské unie v průběhu let 1995 až 2016, a to na základě toho, v jaké kontextu je zmiňován s ostatními pojmy, a s jakými oblastmi politik je spojován. Závěrem první části analýzy dokumentů je to, že slaďování je časově stabilně se vyskytující koncept, nejvíce skloňovaný v dokumentech Evropské strategie zaměstnanosti a dokumentech sociální politiky. Na základě obsahové a kategorické analýzy provedené v dokumentech Evropské strategie zaměstnanosti a ve Zprávách o rovných příležitostech mezi muži a ženami je vyvozen závěr, že ačkoliv je slaďování explicitně definováno jako téma rovnosti mezi pohlavími, cíle, které častěji sledují cíle ekonomické a trhu práce tomuto rámování zcela neodpovídají. Jako nejčastější politiky jsou zmiňovány politiky rodičovských dovolených a politiky související se službami o děti a další závislé osoby, které jsou často kontextuelně rámovány trhem práce a cílem většího zapojení žen na trhu práce.
Návrat žen po rodičovské dovolené do zaměstnání
Růžičková, Lucie ; Kocianová, Renata (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou návratu žen z rodičovské dovolené do zaměstnání. Pozornost je věnována mateřské a rodičovské dovolené, péči o předškolní dítě, nabídce a využívání flexibilních forem zaměstnání, a také situaci žen na trhu práce a jejich zaměstnanosti. Aktuální situace v České republice je srovnávána se zahraničím, především se státy Evropské unie. Součástí práce je také empirické šetření zaměřené na situaci zaměstnankyň Všeobecné zdravotní pojišťovny ČR na rodičovské dovolené v kontextu s postoji jejich vedoucích pracovníků, a také zaměstnankyň po návratu z rodičovské dovolené do zaměstnání. Na základě výsledků šetření je zpracován návrh opatření k usnadnění návratu žen z rodičovské dovolené do zaměstnání ve Všeobecné zdravotní pojišťovně ČR.
Organizace občanské společnosti podporující zaměstnanost rodičů v Praze a Středočeském kraji (2010 - 2012)
Crawley, Lucie ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se zabývá mapováním nabídky organizací občanské společnosti v oblasti Prahy a Středočeského kraje v letech 2010 - 2012, které se zaměřují na podporu zaměstnanosti rodičů. Do empirického výzkumu jsou zahrnuty programy osobnostního i profesního rozvoje klientů, pomoc s orientací na trhu práce, poradenství při hledání nové práce (včetně založení vlastního podnikání) a programy, které jsou zaměřené na práci se zaměstnavateli a slaďování rodinného a pracovního života. Vzhledem k tomu, že nabídka těchto organizací je pochopitelně do určité míry závislá na charakteristickém prostředí České republiky, rodinné politice a politice zaměstnanosti státu i Evropské unie, obsahuje tato diplomová práce rovněž shrnutí nejdůležitějších faktů, které se této oblasti týkají. Závěrem této diplomové práce je nejen analýza výstupů výzkumu, ale i návrh doporučení, která by mohla vést ke zlepšení situace.
Uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních
Švihálková, Monika ; Havlová, Jana (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem uspokojování potřeb předškolních dětí v předškolních zařízeních. Teoretická část práce vytváří náhled na situaci kurikulární reformy a proměny pohledu na potřeby dětí. Zmiňuje proměnu hodnot společnosti a současný trend slaďování pracovního a rodinného života, jenž vedl, kromě jiného, ke zřizování firemních mateřských škol. Shrnuje současné podmínky, za kterých je možné zřídit firemní mateřské školy. Dále se zabývá vztahem rámcového vzdělávacího programu k uspokojování potřeb dětí v mateřské škole. Důležitým bodem je přehled různých modelů potřeb a následně možností uspokojování vybraných potřeb v mateřské škole. Praktická část má za cíl zjistit v rámci kvalitativního výzkumného šetření, zdali jsou rozdíly v uspokojování potřeb předškolních dětí mezi firemními a státními mateřskými školami. Z výsledků vyplývá, že mezi oběma typy existují rozdíly ve vytvořených podmínkách pro uspokojování potřeb dětí, ale méně se rozcházejí v přístupech k uspokojování potřeb dětí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.